رونق تولید ملی | پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸

گودی کمر (hyperlordosis )

Loading the player...

دانلود

ستون فقرات توسط تعداد زیادی عضله محافظت می شود. عدم تعادل این عضلات، موجب پدید آمدن ناهنجاری هایی در ستون فقرات می شود. در حالت طبیعی، انحنای گردن به سمت داخل، انحنای فقرات پشتی به سمت خارج و انحنای ناحیه کمر رو به جلو می باشد. ستون فقرات توسط تعداد زیادی عضله محافظت می شود. عدم تعادل این عضلات، موجب پدید آمدن ناهنجاری هایی در ستون فقرات می شود. در این میان، نقش عضلات شکمی، بازکننده های مفصل پا به لگن و عضله بزرگ پشت باسن در ایجاد گودی بیش از حد کمر، پر رنگ تر از سایر عضلات است. افرادی که دارای شکم های افتاده و برآمده می باشند، دارای عارضه گودی کمری هستند.

علل گودی بیش از حد کمر: التهاب دیسک کمر،قوز بیش از حد،چاقی، پوکی استخوان، ضعف عضلات شکمی، زایمان های مکرر، در رفتگی دو طرف‌ لگن‌، استفاده‌ از کفش‌ پاشنه‌ بلند، جابجایی ستون‌ مهره‌ها به‌ سمت‌ جلو ( مادرزادی یا هر عامل‌ دیگر)، ضعف‌ عضلات‌ شکمی و عضلات‌ خلفی ران‌ و بازکننده‌های مفصل‌ ران‌، کوتاهی عضلات‌ ناحیه‌ کمری (بازکننده‌های کمر)

پیشگیری و کاهش گودی بیش از حد کمر:موقع نشستن روی صندلی، کف پا را صاف بر روی زمین قرار دهید، صندلی خود را تنظیم کنید و در صورت نیاز از یک بالشتک برای پر کردن فضای خالی پشت کمرتان استفاده کنید.وقتی که می خواهید مدت طولانی بایستید (مثل زمان شستن ظرف یا اتو کردن لباس ها)، یک پا را روی زمین و پای دیگر را روی یک پله، چهار پایه و یا هر چیز مشابه قرار دهید.بهترین حالت برای خوابیدن، خوابیدن به پشت است، در حالی که بالشتی زیر زانوها قرار گیرد. در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید، حتما بالشی زیر شکم خود قرار دهید.پوشیدن کفش های پاشنه بلند، موجب افزایش گودی کمر خواهد شد.از تقویت عضلات شکم، باسن و کمر توسط ورزش غافل نباشید.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.