رونق تولید ملی | دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۸

گلابی

Loading the player...

دانلود

گلابي، ميوه اي سرشار از ويتامين ها،آ،ب و فيبرهاي غذايي است و به ويژه پوست آن منبعي غني از آنتي اكسيدان ها از جمله فلاونوئيدها و كوئرستين است كه از بدن در برابر رادیکال هاي آزاد محافظت ميكند. لينين و پكتين موجود در گلابي از فيبرهاي محلول هستند كه باعث كاهش چربي هاي بد خون در بدن ميشوند.گلابي حاوي ويتامين C،A ، اسيد فولیک، كلسيم، فسفر، منيزيم، آهن، روي، سلنيوم و كروم است. یک گلابي متوسط، 15 درصد از مس روزانه یک فرد را تامين ميكند. مس ماده معدني كميابی است كه براي داشتن یک سيستم عصبي مركزي سالم ضروري است. همچنين یک گلابي متوسط، 8 درصد از ويتامين K روزانه ما را برآورده ميكند كه براي لخته شدن طبيعي خون ضروري است. گلابي حاوي سوربيتول است كه هضم غذا را تسهيل ميكند. از آنجا كه گلابي داراي فيبر زيادي است، ملين بوده، روي عملكرد روده ها تاثير گذاشته و عمل دفع را راحتتر ميكند.گفتني است فيبر بالاي گلابي از جمله غذاهايي با شاخص قندخون پايين است كه به تدريج وارد جريان خون شده و جهت كنترل سطوح قند خون در بيماران ديابتي بكار ميرود. علاوه بر اين، گلابي قرمز منبعي غني از آنتوسيانين ها است كه تحقيقات نشان داده،حساسيت به انسولين را افزايش ميدهد و در كاهش خطر ابتلا به ديابت نوع 2 موثر است.

Pear

Pears contain vitamin C, A, folic acid, calcium, phosphorus, magnesium, iron, zinc, selenium and chromium. A pear average, 15 percent of a person's daily copper provided.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.