جهش تولید | جمعه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

گردشگری روی سازه ای از تخصص - نمایش محتوای خبر

 

 

گردشگری روی سازه ای از تخصص

سرمایه گذاری در بخش توریسم دریاچه سد کارون چهار

گردشگری روی سازه ای از تخصص

گاهی گردشگری نوروزی فقط جاده پیمایی است و گاهی هم شهر گردی که هر کوی و برزن برای گردشگر ایرانی حس و حال خود را دارد. گردشگری در ابنیه ها و سازه های باستانی ،قدم زدن نوستالژیک در گرداگرد هزاران تاریخ نوشته و نانوشته است و هر گردشگر در این گردش دوار ،به دورانی از تاریخ خود مراجعت ذهنی و فکری می کند. اما گردشگر بر روی یک پل تمام فلزی با چشم اندازی از بزرگترین بتن دو قوسی خاورمیانه ، گردشگری روی سازه ای از دانش بومی است ،دانشی مدرن و مانا که اکنون برای خود آوازه ای بدست آورده است. پل و سازه های فلزی سد و نیروگاه 4 بر روی رودخانه همیشه خروشان کارون کم کم بین گردشگران نوروزی جا افتاده است و گردشگران نوروزی گام به گام بر کناره دریاچه کارون تا سد کاورن 4 از این سازه مدرن با دانش بومی و ایرانی لذت می برند. گردشگران محور خوزستان به فلات مرکزی ایران که از شهرستان لردگان و اردل چهارمحال و بختیاری عبور می کنند،از این چشم انداز خوش نواز با سازه های ایرانی اش لذت می برند. پل سد کارون 4 بر روی این سد از سوی متخصصان سد سازی ایران احداث شده است و این سازه بومی یکی از بزرگترین پل های تازه احداث کشور به حساب می آید. این پل و دریاچه سد کارون 4 اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در چهارمحال و بختیاری به حساب می آید و در لیست جاذبه های گردشگری استان نیز گنجانده شده است. استاندار چهارمحال و بختیاری می گوید:پل کارون 4 به عنوان بزرگترین پل زیرقوسی و معلق خاورمیانه در این استان قطب گردشگری ایران می شود. قاسم سلیمانی دشتکی در گفت وگو با ایرنا افزود:هم اکنون چند شرکت معتبر گردشگری برای سرمایه گذاری در بخش توریسم دریاچه سد کارون چهار اعلام آمادگی کرده اند. وی یادآور شد:مهندسان ایرانی برای ایجاد جاده جایگزین و پل معلق تلاش بسیاری کردند که در مهندسی پل سازی بی نظیر است و افتخاری برای ایران محسوب می شود.به گزارش ایرنا،تمامی مراحل طراحی و ساخت این پل از سوی متخصصان داخلی و دانش ایرانی انجام شده است و در این خصوص می توان آن را یک سازه ماندگار مبتنی بر مهندسی ارزش در صنعت پل سازی کشور دانست. این پل سه هزار و 875 تنی  بر روی دریاچه کارون 4 و به عنوان مسیر جایگزین شهرکرد- ایذه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شد که به دلیل برخورداری از طول عرشه 378 متری، طول دهانه300 متری و ارتفاع 62 متری از سطح دریاچه سد، عنوان بزرگترین پل زیر قوسی کشور را از آن خود کرده است.