رونق تولید ملی | پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸

ویتیلیگو

 

ویتیلیگو نوعی بیماری التهابی پوست است. این بیماری معمولا به صورت لکه‌ های سفید رنگ و به طور قرینه در دو سمت بدن خود را نشان می ‌دهد. آن را به نام های " برص " و " پیسی " نیز می شناسند.مواد غذایی یکی از بخش های مهم زندگی هر فردی است و تنها راه تامین انرژی به شمار می آید. هر کس باید از یک برنامه غذایی سالم و مغذی پیروی کند تا سیستم ایمنی بدن را قوی تر کند و به مبارزه ی کارآمد با بیماری بپردازد.افراد مختلف دستورالعمل های متفاوتی برای درمان این بیماری ارائه می دهند اما هیچ کدام از آن ها به طور کامل عمل نمی کنند، قطعا اگر رژیم درمانی خاصی وجود داشت تا به حال راجع به آن شنیده بودیم البته با این که هیچ رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که به درمان یا بهبود ویتیلیگو کمک کند اما یک رژیم غذایی مناسب نقش مهمی در کنترل ویتیلیگو داردغذاهای فرآوری شده برای این بیماری مُضر است؛ اگر این غذاها به تناوب مصرف شوند نه تنها پاسخ به درمان با تأخیر مواجه می گردد بلکه ضایعات پوستی بیشتر پراکنده می شوند.در زیر غذاهای پیشنهادی و مواد غذایی که باید محدود شدند ذکر شده است:مواد غذایی که باید مصرف شوند: غلات کامل، ارزن، حریره جو، جوی دو سر، برنج و پاستا،فقط نان سبوس دار.زغال اخته (البته در این باره اختلاف نظر وجود دارد)، گلابی، گیلاس، موز، آناناس، سیب، انبه، زردآلو، انگور.گوجه فرنگی، چغندر، هویج، سیب زمینی، خیار، کدو، کدو حلوایی، اسفناج، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم، سیر، لوبیا، قارچ، پیاز، لوبیای فرانسوی، فلفل قرمز، شنبلیله، شلغم، جعفری، زیره سیاه، فرآورده های سویا، عدس و لپه ها.چای کم رنگ بدون قند، 6 تا 7 لیوان آب در روز، عسل همراه با چای سبز با طعم نعنا، آب میوه.مغزهای گردو، بادام، پسته، خرمای سیاه، انجیر و زردآلو.روغن زیتون و سایر روغن های گیاهی.مقدار زیادی زنجبیل و زردچوبه در غذاها استفاده کنید.بهتر است که برنامه غذایی خیلی کم نمک داشته باشید.از تابش آفتاب در صبح زود بهره مند شوید تا اشعه ی مفید آن را دریافت کنید.دانشمندان پی برده اند که بسیاری از افراد مبتلا به ویتیلیگو دچار کمبود فولیک اسید، ویتامین B12، ویتامین C، پانتنوئیک اسید(B5)، مس و روی هستند.ویتامین B12 و فولیک اسید باید با هم مصرف شوند.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.