رونق تولید ملی | جمعه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
« بازگشت

ورزشهای کششی و افزایش قد

Loading the player...

ورزش های کششی مانند یوگا، ژیمناستیک، شنا یا حتی تلاش برای صاف ایستادن به افزایش قد کمک می کنند. قد نهایی افراد به وراثت و محیط وابسته است، بنابراین تصور این که قد نهایی فقط به زمینه ارثی مربوط می شود، نادرست است و عوامل محیطی مانند ورزش، تغذیه، وضعیت خواب، بیماری واسترس، بر رشد قد نیز تاثیرگذار هستند. معمولا اوج رشد قدی در حوالی بلوغ رخ می دهد، افراد معمولا بین سنین 16 تا 18 سالگی افزایش قد دارند که کم کم بعد ازسن 18 سالگی، دیگر افزایش قدی روی نمی دهد، مگر اینکه بلوغ آنها دیرتر شروع شده باشد و امکان دارد تا بیست سالگی ادامه داشته باشد. غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی تنوری، نان و مربا، اسپاگتی یا غلات انتخاب های مناسبی هستند ولی غذاهایی که مقدار قند یا شکر زیادی دارند مناسب نیستند. استخوان ها برای رشد نیاز به کلسیم، فسفر، منیزیم و ید دارند همچنین عضلات برای رشد به پروتئین وکربوهیدراتها نیازمندند بنابراین برای بلند شدن قد و رشد استخوان ها و عضلات، رژیم معمول باید غنی از موادی مانند فسفر، منیزیم، غذاهای دریایی، پروتئین ها وکربوهیدرات ها باشد. در صورتی که کودک از فعالیت و تغذیه مناسب برخوردار باشد به حداکثر توان رشدی خود دست می یابد، همچنین بیشترین شانس برای افزایش طول قد افراد تا قبل از بسته شدن صفحات رشد وجود دارد و پس ازآن سخت تر می توان کاری کرد.

رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 1.0 stars out of 5.