رونق تولید ملی | یک‌شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۸

نقش میان وعده ها در سلامت کودکان

Loading the player...

دانلود

رشد جسمانی کودک با فراهم ساختن وسایل مادی امکان پذیر است. تا از این طریق نیاز های بدنی او اشباع شود این رشد و نمو با تغذیه، بهداشت کافی، آب و هوا، مسکن ،خواب، بازی و امثال آن بدست می اید. رشد کودکان در دوران مدرسه به صورت نسبتا یکنواختی ادامه دارد و سال های آخر دبستان مقارن با سال های جهش رشد به ویژه در دختران است بنابراین تامین انرژی مورد نیاز ضروری است. کودکان سنین مدرسه علاوه بر سه وعده غذای اصلی به میان وعده ها نیز نیاز دارند. در این سنین کودکان باید هر چهار- شش ساعت برای اینکه غلظت خون خود را در حد طبیعی نگه دارند غذا بخورند. تا فعالیت سیستم عصبی و فعالیت مغز در حد مطلوب بماند. بنابراین دانش آموزان در سنین مدرسه به خوردن غذا در وعده های بیشتری نیاز دارند و باید بین صبح تا ظهر و ظهر تا شب میان وعده مصرف کنند. استفاده از انجیر خشک، توت خشک، بادام ، پسته، گردو، برگه زردالو و انواع میوه ها نظیر سیب ،انگور ، پرتقال، نارنگی، هلو، زرد الو و غیره و همچنین هویج و خیار و ساندویج هایی مثل نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو و کتلت ، نان و پنیر و خرما به عنوان میان وعده های مناسب است. برای رشد مناسب و سلامت بیشتر لازم است به کودکان خود بیاموزیم اگر می خواهند بهتر رشد کنند، بهتر یاد بگیرند و بیشتر بتوانند بازی کنند باید هر روز صبحانه کافی بخورند در زنگ تفریح از خوراکی هایی استفاده کنند که از خانه آورده اندیا از بوفه مدرسه خریده اند و از دست فروش ها و دوره گردها خوراکی نخرند چون به هیچ عنوان بهداشتی نیستند و مکن است باعث ابتلا به بیماری شوند. از خوردن شکلات و شیرینی زیاد بپرهیزند. قبل از غذا خوردن و بعد از توالت رفتن حتما دستان خود را با آب و صابون بشویند

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.