رونق تولید ملی | دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۸

نقش ریزمغذی ها در ورزشکاران

Loading the player...

دانلود

از بین ریز مغذی ها که شامل ویتامین ها و املاح معدنی می باشد و برای افراد مورد نیاز می باشد دو ماده کلسیم و آهن را بررسی می کنیم . اهن در بدن نقش انتقال اکسیژن را دارد و با کمبود آن بدن با خستگی و کمبود انرژی روبه رو می شود. در ورزشکاران بخصوص ورزشکارانی که ورزش های قدرتی و استقامتی انجام می دهند، ورزشکارانی که سالمند هستند، ورزشکارانی که رژیم گیاه خواری دارند و خانم های ورزشکار ممکن است کمبود آهن رایج باشد.برای اینکه بتوانید آهن را از طریق منابع غذایی دریافت کنید توصیه ما به شما این است که از منابع غذایی دارای آهن مانند انواع گوشت ها، گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماکیان وجگر استفاده کنید ورزشکارانی که رژیم گیاه خواری دارند می توانند از حبوبات، سبزیجاتی با برگ سبز و غلات غنی از آهن استفاده کنند و برای اینکه این مواد راحت تر جذب بدنشان شود می توانند این مواد را با مواد ریز مغذی حاوی ویتامین سی استفاده بکنند.ورزشکاران برای اینکه استخوان های محکمی داشته باشند و همچنین جلوگیری از پوکی استخوان باید از وعده های غذایی کلسیم دار استفاده کنند از جمله لبنیات که حاوی کلسیم هستند. توصیه می شود ورزشکاران روزانه 3واحد لبنیات مصرف کنند که شامل یک لیوان شیر یا ماست می باشد

The role of micronutrient in athletes

Among the micronutrient including vitamins and minerals is needed is for people to examine the two minerals, calcium and iron.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.