حمایت از کالای ایرانی | جمعه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

میزان وعده غذایی در ماه رمضان

Loading the player...

هر ساله پس از ماه مبارک رمضان، اغلب یا افزایش وزن پیدا می کنیم یا ضعیف شده و دچار بیماری‌های گوارشی می شویم. این عوارض از آن جا ناشی می شود که یاد نگرفته ایم اصولی روزه بگیریم. پرخوری و بدخوری دلیل عمده این عوارض است. تغذیه صحیح در ماه رمضان بسیار اهمیت دارد و باید مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات و سبزی ها، قسمت اعظم رژیم غذایی شخص را در برگیرد. مصرف تمام مواد غذایی باید بر اساس اصول و برنامه باشد.مثلاً اگر می گوییم لبنیات خوب است، باید در نظر داشته باشیم که مصرف بالای لبنیات بدون مصرف آب به میزان کافی، ایجاد سنگ‌های مجاری ادراری را بسیار افزایش می دهد. رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارک یاری کند. زیرا یک فرد بیمار به درستی نمی تواند از برکات ماه رمضان فیض ببرد. یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامت و فعالیت فرد در طول ماه رمضان کافی است. اختلالات به وجود آمده در این ماه، حاصل مصرف زیاده از حد غذا، مصرف نامتعادل غذا و خواب کم است .

 سحر: سحری را سبک مصرف کنید.

 افطار: نیاز فوری بدن هنگام افطار، به دست آوردن یک منبع انرژی به شکل گلوکز(قند خون) برای هر سلول زنده بخصوص سلول‌های مغز و اعصاب است. خرما و آب میوه منابع خوب قند هستند؛ بنابراین هنگام افطار مصرف خرما، آب میوه، سوپ سبزیجات با رشته به منظور حفظ تعادل قند، آب و مایعات بدن توصیه می شود.

 شام:  گروه گوشت، گروه نان وغلات،گروه لبنیات ، -گروه سبزیجات، گروه میوه ها را در وعده شام بگنجانید