رونق تولید ملی | یک‌شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۸

مشکلات شایع تغذیه ای در دوران بارداری

Loading the player...

به طور معمول مشكلات شایع دوران بارداری بيشتر به صورت تهوع صبحگاهي، سوزش و ترش كردن معده بروز می یابد که در این مقاله، راهکارهایی برای مقابله با تهوع صبحگاهی و یبوست در زنان باردار توصیه می کنیم. در صورت تهوع صبحگاهي:1 . صبحها قبل از برخاستن از رختخواب یك تكه نان يا بيسكويت ميل کنید. 2. در طول روز به جاي سه وعده غذا، چهار یا پنج وعده غذا در حجم كم بخورید.3 . در زمان آشپزي، پنجره آشپزخانه را باز بگذارید تا بوي شديد و تند غذا آزار دهنده نباشد.4 . از مصرف غذاهاي چرب، سرخ كرده و پر ادويه يا هر غذايي كه معده را تحركي ميكند،پرهيز کنید.5 . در زمان بروز ناراحتي معده همراه با تهوع نيز مي توان از یك تكه نان يا بيسكويت براي بهبود اين حالت استفاده كرد.6 . از مايعات در بين وعده هاي غذايي استفاده کنید نه با غذا.7 . از آنجا كه غذاها و مايعات سرد بيش از نوع گرم آ نها قابل تحمل است ترجيحا مايعات و غذاها را کمی سرد ميل كنید.8 . به آرامي غذا بخورید و بعد از صرف غذا استراحت کنید.9 . به مدت طولاني گرسنه نمانید.10 . از قرار گرفتن در معرض بوي آزار دهنده و تند برخي غذاهاب پرهیزید.11 . هر زمان كه احساس خستگي كردید، حتما استراحت کنید. 12 . در صورت داشتن حالت تهوع شديد که مانع غذاخوردن و در نتيجه كاهش وزن شده است حتما با پزشك خود مشورت كنيد. براي پيشگيري از يبوست: در طول روز به مقدار زياد مايعات همچون آب، آب ميوه و آش مصرف كنیم. مصرف سالاد را در برنامه غذايي روزانه بگنجانیم. غذاهاي پرفيبر مانند حبوبات و غلات سبزيهاي خام(سبزي خوردن) و پخته، ميوه هاي تازه و سالاد به همراه مايعات فراوان مصرف کنیم. از نا نهاي سبوسدار مانند سنگك و نان جو استفاده کنیم. آلوي تازه، برگه يا آب آلو بخوریم . در وعده صبحانه نان و عسل ميل کنیم. همراه سالاد از روغن زيتون استفاده کنیم. روزانه ورزشهاي سبكي مانند پياده روي انجام دهیم. حتي الامكان از ملينهاي دارويي استفاده نکنیم.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.