رونق تولید ملی | دوشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۸

راهکارهای مهار ذهن

Loading the player...

دانلود

براي مهار ذهن در ابتدا باید تفاوت ميان توجه و تمركز را بدانيم. تمركز به مفهوم گوش به زنگي وهوشياري دروني است. غير از عواملي همچون سر وصدا و عوامل ديداري كه سبب بر هم خوردن تمركز ميشود، عوامل ديگري نیز در پيرامون و درون ما وجود دارند كه آرامش و تمركز را از ما سلب ميکنند؛ ترس، ترديد، نگراني و اضطراب از جمله اين عواملند. وقتي بياموزيم كه چگونه بايد تمركز كنيم، ورود اين نيروهاي مخرب به ذهنمان دشوارتر ميشود. تمركزمطمئنترين راه براي دستيابي به اهداف است. لازمه تمركز، توانايي جلوگيري از ورود افكار مزاحم به ذهن

است. نيروي اراده به اندازه كافي قوي است و ميتواند هر آنچه راتصور كنيد برايتان ممكن سازد. ذهن همواره

بايد تحت فرمان و اختیار اراده و جسم نيز تحت فرمان ذهن باشد. براي اينكه مالك ذهن خود باشيم،

ميتوانيم از راهكارهاي زير استفاده كنيم تا قدرت تفكرمثبت خود را ارتقا بخشيم.

 همواره از واژه هاي مثبت در گفت وگوهاي درونيتان استفاده كنيد؛ واژه هايي مثل: من ميتوانم من قادرم ،اين كار باید صورت بگيرد و...

 گفت وگوهاي درونيتان را با احساسات خوشبختي، قدرت و کامیابی همراه سازيد.

در مكالمه هاي خود با ديگران از واژه هايي كه حس توانايي، خوشحالي و توفیق را در ذهن آنها برمي انگيزد،استفاده كنيد.

 قبل از شروع هر كاري به طور مشخص در ذهنتان نتايج مثبت آن را تجسم كنيد.

 به افكار منفي اعتنا نكنيد.

 با افراد مثبت اندیش معاشرت كنيد.

 هر روز حداقل كي صفحه نوشته روحيه بخش بخوانيد.

فيلم هايي تماشا كنيد كه شما را خوشحال مي‌نند.

Strategies to harness the mind

To harness the the mind must first understand the difference between attention and concentration. The focus is on the concept of consciousness.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.