رونق تولید ملی | سه‌شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸

دانه آفتابگردان

Loading the player...

تخمه آفتابگردان منبع غنی از ویتامین است ویتامین، موجب كاهش احتمال وقوع سرطان روده و كاهش پيشرفت عوارض بيماري ديابت مي شود. از ديگر فوايد ويتامين E، جلوگيري از ابتلا به بيماریهاي قلبي عروقي است. وجود مقدار كمي از ويتامين E در بدن، خطر بروز گرفتگي شريانها را کاهش می دهد. در واقع، مطالعه بر روي ويتامين E نشان داده است كساني كه از این ويتامين در غذاي روزانه شان استفاده ميكنند، كمتر دچار مرگ و مير ناشي از سكته قلبي مي شوند. تخم آفتابگردان حاوي ويتامين ب 1، منگنز، منيزيم، مس، فسفر، ويتامين ب 5 و فولات است. بسيار مقوي است و 24 درصد مواد پروتئيني، 47 درصد روغن، 20 درصد هيدروكربن، 8 درصد فسفر ، 9درصد پتاسيم دارد و ويتامينهاي A و B نيز در آن هست. روغن تخمه آفتا بگردان 70  درصد اسيد لينولئيک و مقداري فسفو ليپيد و ويتامين E نیز دارد، به همين دليل چربي خون را پا يين می آورد و كلسترول را تنظيم ميكند. تخمه آفتا بگردان منبع خوبي از منيزيم محسوب می شود و منيزيم به كاهش بروز فشار خون و سردردهاي ميگرني و همچنين سكته قلبي كمك ميكند. منيزيم همچنين براي سلامت استخوانها و به دست آوردن نیروی مورد نیاز بدن، ضروري است. كمبود منيزيم در بدن موجب بالا رفتن فشارخون، گرفتگي ماهيچه ها و سردردهاي ميگرني و همچنين خستگي و اضطراب و خشم مي شود. گفتني است که درمصرف آن بايد حد مجاز رعايت شود؛ چرا كه همچون ديگر مغزها كالري زيادي دارد. همچنين بهتر است به صورت خام استفاده شود، زيرا مصرف زياد نوع بو داده  و نمک زده آن مضر است

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.