رونق تولید ملی | چهارشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸

خواص گردو

Loading the player...

دانلود

گردو سرشار از فيبر است. فيبرهاي غذايي تأثير بسيار خوبي برعملكرد روده ها دارند و سبب میشوند عمل دفع راحت تر صورت گيرد. گردو، حاوي آنتي اكسيدان هاي بسيار قوي است كه آثار منفي رادیکال هاي آزاد را خنثي ميكنند. همچنين حاوي فلاونوئيدي به نام اسيد الایک است كه ميتواند رشد سلولهاي سرطاني را متوقف كند. یک مطالعه جديد نشان داده، رژيم غذايي غني از گردو يا روغن گردو میتواند رشد سرطان پروستات را كند سازد. همچنين مطالعات نشان داده که مصرف گردو در كاهش خطر ابتلا به سرطان سينه نيز مفيد است. مصرف 25 گرم گردوي تازه حدود 15 درصد نياز روزانه ما را به ویتامین E تأمين ميكند. با مصرف گردو علاوه بر ويتامين E ويتامين هاي ديگري مانند ويتامين  Bپتاسيم، آهن، مس و روي نيز به بدن میرسد.گردو سرشار از استرول هاي گياهي است و به همين سبب ميتواند ميزان كلسترول بد خون را كاهش دهد. استرول هاي گياهي داراي بافتی شيميايي هستند كه به كلسترول نزدیک است. به همين سبب در روده ها كلسترول بد را به خود جذب میکنند و ميزان آن را كاهش میدهند. بنابراين با مصرف گردو میتوان خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي- عروقي را كاهش داد. گردو سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 است كه به عملكرد مطلوب قلب كمك شاياني میکند. علاوه بر اين، ميزان اسيدهاي چرب اشباع شده يا در واقع همان چربي هاي مضر گردو بسيار كم است و درعین حال حاوي ميزان زيادي منيزيم است كه ضربان قلب را تنظيم و از رگهاي خوني محافظت ميكند. در پايان لازم است بدانيد نه تنها گردو بلكه مصرف هر ماده غذايي مفيد ديگر نيز بايد به اندازه باشد. گفتني است که مصرف روزانه 30 گرم از اين ماده غذايي به عنوان ميان وعده كافي است و مقادير بيشتر موجب افزايش وزن و چاقی میشود.

Walnut Properties

Walnuts are rich in fiber. Dietary fiber a positive effect on Bowel and cause excretion operation easierBe. Walnuts, contain antioxidants so strong that the negative effects They neutralize free radicals

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.