رونق تولید ملی | دوشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۸

توت سفید

Loading the player...

توت سفيد سرشار از املاح معدني، تانن و ويتامينهايC و D است. افراد ديابتي به منظور پيشگيري از افزايش قند خونشان معمولا پرهيزهاي زيادي مي‌کنند كه یکي از آنها خوردن توت خشك به جاي قند برای نوشيدن چاي است. اين تصور كه توت و كشمش از قند و شكر بسيار سالمتر است منجر به اين گمان شده كه ميتوان به ميزان دلخواه توت و كشمش به جاي قند و شكر مصرف كرد. مصرف كشمش و توت خشك با وجود اينكه سالمتر از قند و شكر است، نبايد در افراد ديابتي بدون حساب و كتاب باشد. اصولا مصرف قندهاي ساده در بيماران ديابتي نبايد از 5 درصد كل كالري رژيم بيشتر باشد. در ضمن تحقيقات نشان داده، برگ هاي توت سفيد نيز به پيشگيري از ديابت كمك ميكند.ترکیبي در برگ توت سفيد وجود دارد كه باعث ميشود ميزان كمتري از قند مصرف شده وارد جريان خون شود و بيشتر از بدن دفع گردد. مصرف توت سفيد با كاهش ميزان كلسترول بد خون در پيشگيري از بيمار يهاي قلبي - عروقي موثر است. توت سفيد آنتيا كسيدانهاي زيادي دارد. به همين دلیل، مصرف آن براي پيشگيري از سرطا نها و محافظت از قلب توصيه ميشود. توت سفيد فيبر فراواني دارد و براي رفع يبوست موثر است. بهترين زمان مصرف توت سفيد زماني است كه معده خالي باشد زيرا در اين حالت توت زود هضم ميشود و مواد غذايي آن بهتر جذب بدن ميشود. مصرف توت سفيد به دليل وجود فيبرهاي نامحلول، جذب كالري را كاهش میدهد و موجب كاهش وزن نيز ميشود. توت سفيد به علت داشتن انواع ويتامين هاي گروه B دركاهش ميزان ترس و اضطراب، عصبانيت، خمودي و هيجان مؤثر است.

White mulberry

White berries are rich in minerals, tannins and vitamins C and D is. White mulberry leaves also helps prevent diabetes

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.