رونق تولید ملی | پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸

بهداشت و سلامت مو

Loading the player...

دانلود

هواي آلوده، فشارهای روحي، كم خوابي و حتي سيگار ممکن است باعث بيمار شدن موهاي شما شود. در عوض بايد بدانيم براي تقويت موها، پوست سر بايد هميشه تميزباشد.همچنين مصرف كاهو، خيار، فلفل سبز، اسفناج، گردو، نوشیدنی هایی سرشار از مواد معدني مانند آب هويج، استفاده از عصاره های گياهي و كاهش مصرف مواد سرخ كردني نيز براي سلامت مو توصيه شده است.

چند توصيه ديگر براي داشتن موهاي سالم

هنگام استحمام از آب معمولي(ولرم) استفاده کنید، نه از آب خيلي داغ. براي پيشگيري از تشديد ريزش موها توصيه ميشود هنگام شامپو زدن، موهاي خود را به شدت و با ضربه هاي شديد انگشتان، ماساژ و مالش ندهيد. شامپو و ماساژ حتما با اندازه مو تناسب داشته باشد. تقريباً بيشتر مردها موهاي چربی دارند يا موهاي آ نها خيلي زودتر از موهاي خانم ها پس از استحمام، دوباره چرب ميشود. بنابراين توصيه ميشود آقايان موهاي خود را به طور مرتب شست وشو دهند تا ظاهري چرب و كثيف پيدانكنند. نور آفتاب ميتواند به مرور زمان باعث تغيير رنگ و خشك شدن موها شود. به همين دليل اگر آقايان مجبورند ساعت هاي زيادي از روز را زير نور آفتاب بگذرانند، حتما بايد از كلاه هاي راحت، سبك و لبه دار استفاده كنند. از آنجا كه استفاده از حالت دهنده هاي مو در جوانان بيشتر است، به آ نها توصيه ميشود حتما پيش از خواب، موهاي خود را حتي اگر شده با مقداري آب گرم بشويند و مواد حالت دهنده را از روي آنها پاك كنند. براي خشك كردن مو اگر آن را در معرض حرارت قرار میدهید حتما از حرارت ملايم استفاده كنيد و دستگاه حرارت دهنده را در فاصله مناسبي از موهايتان نگه دارید. نكته پاياني اينكه اگر موهاي شما در اثر استفاده از مواد مختلف آسيب ديده است، شامپوهاي خنثي يا شامپوهايي با اسيديته سبك براي موي شما مناسبتر است.

Health hair

Polluted air, stress, lack of sleep, even smoking may cause your hair to be patient. In return we need to know to  for strengthen the hair, the scalp should always Be clean. Consumption of lettuce, cucumber, green pepper, spinach, walnuts, drinks rich in minerals and plant extracts and to reduce substance use frying is recommended for hair health.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.