رونق تولید ملی | سه‌شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸

با رعایت این نکات مانند یک نوزاد بخوابید

Loading the player...

بسیاری از مواقع نمیتوانیم به خوبی بخوابیم یا در ابتدای شب به خواب برویم چون افکار مختلفی در سر داریم و این افکار مانع از به خواب رفتن ما می شوند. یکی از راه هایی که در این شرائط می تواند موثر واقع شود این است که بر گه ای کاغذ و یک قلم کنار رختخوابتان بگذارید و این افکار را روی آن یادداشت کنید یا اگر برنامه خاصی برای روز بعدتان دارید و نگرانید آن را فرا موش کنید می توانید با یادداشت کردن در برنامه تان با خیال راحت به خواب بروید و دیگر به خاطر فراموشی مسائل مهم نگرانی نداشته باشید. همچنین پیش از استفاده از داروهای خواب آور بهتر است این موارد زیر را رعایت کنید:  1- تمرینات ورزشی مانند ایروبیک علاوه بر فوایدی که برای سلامتی عمومی بدن دارد برای خواب نیز بسیار مفید است. البته باید این فعالیت ها را حتما حداقل 5 ساعت پیش از خواب انجام دهید.2- سعی کنید هر شب سر ساعت خواصی بخوابید و روزها در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. با این کار بدن شما شرطی شده و هر شب در همان ساعت مقرر احساس خواب آلودگی پیدا می کنید. 3- بعد از ساعت 4 بعد از ظهر نخوابید. 4- اگر بعد از رفتن به رختخواب احساس کردید خوابتان نمی آید از جا بلند نشوید، در رختخواب بمانید و تمرینات ریلکسیشن انجام دهید. البته بهترین زمان انجام این تمرینات یک ساعت قبل از ساعت خواب است. 5- یک ساعت قبل از خواب ، فعالیت های پر تحرک انجام ندهید. 6- اتاق خواب فقط محل خواب است دراین مکان درس نخوانید یا تلویزیون تماشا  نکنید.7- از بعد ازظهر به بعد دیگر خوراکی های حاوی کافئین مانند قهوه، چای وکاکائو نخورید چون اثر آن تا چند ساعت پس از مصرف همچنان در بدن باقی می ماند.8- دو  ساعت قبل از خواب سیگار نکشید البته سعی کنید هرگز سیگار نکشید.9- اتاق خوابتان را مرتب وتمیز نگه دارید.  قبل از خواب به مسایل ناراحت کننده فکر نکنید و با روحیه ای خوب و مثبت به خواب بروید.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.