رونق تولید ملی | یک‌شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۸

ارتباط چاقي با بيماريها

Loading the player...

دانلود

باید بدانيد که مزاياي كاهش وزن، بسيار فراتر از داشتن اندامی زيباست. كاهش وزن علاوه بر آنكه باعث افزايش اعتماد به نفس هر فرد ميشود، از بروز حملات قلبي، ديابت، چاقي و سرطان نیزجلوگيري ميكند.همچنين، بعضي از بيماريها يا عوامل خطر همراه با چاقي، سلامت بيماران چاق را به شدت در معرض خطر جدي قرار ميدهد. اين بيماريها شامل بيماري عروق كرونر قلب، ساير بيماريهايي كه ايجاد تصلب شرايين ميكنند، ديابت نوع 2 و وقفه تنفسي در خواب، اختلالات زنانگي، مشكلات استخواني- مفصلي، سنگ كیسه صفرا و عوارض آنها و دلهره هستند. عوامل خطرآفرين نيز شامل مصرف دخانيات، فشارخون بالا، اختلال چربي خون، اختلال قند خون ناشتا، سابقه خانوادگي بيماري عروق كرونر زودرس،كم تحركي و تري گليسيريد خون بالا هستند كه اگر با چاقي همراه شوند، عوارض جبران ناپذيري در فرد ايجاد خواهندكرد. گفتني است كه اگر براي لاغري از قرصهاي لاغري استفاده ميكنيد يا به خود گرسنگي ميدهيد، راه درستي را انتخاب نكرده ايد. چرا كه روش هاي بهتري براي كاهش وزن وجود دارد كه در ادامه به آنها ميپردازيم. خوردن ميوه و سبزيها را فراموش نکنید ميوه و سبزيها، مواد غذايي مناسبي براي كاهش وزن هستند. اين مواد ضمن آنكه كالري و چربي اندكي دارند، سرشار از فيبر هستند كه نه تنها به هضم غذا كمك ميكنند، بلكه معده شما را نيز تا مدتها پر نگه ميدارند. از اين رو، ديرتر احساس گرسنگي ميكنيد و ميان وعده كمتري ميخوريد. سبزيهایی مانند كاهو، اسفناج يا كلم نه تنها سرشار از ويتامين و مواد معدني هستند و كالريشان كم است، بلكه ميزان زيادي فيبر دارند كه از جلو آمدن شكم پيشگيري ميکنند. سيب زميني، نخود،ذرت، موز و آووكادو كالري زيادي دارند، با اين حال، آنها را هرگز از رژيم غذايي خود خارج نكنيد؛ چرا كه حاوي مواد مغذي ضروري براي سامت بدن هستند. براي آنكه از مزاياي اين مواد غذايي بهره مند شويد، آنها را با ساير ميوه ها و سبزيجات تركیب كنيد. مصرف ميوه و سبزيجات باعث تقويت سيستم ايمني بدن میشود و تاثیر زیادی در دفع سموم دارد. به گفته متخصصان، بين عادتهاي تغذيه و سبك زندگي ارتباط تنگاتنگي وجود دارد و معمولا عادتهاي تغذيه در زندگي به سبك زندگي شما نيز بستگي دارد. به عنوان مثال پس از يک روز سخت كاري و ساعتها ماندن در ترافیك هاي شهري، وقتي به خانه ميرسيد، پس از كمي استراحت بهتر است براي پياده روي ساده و پر از آرامش وقت بگذاريد. با اين كار، خستگي روزمره از بدنتان بيرون ميرود و نیروی تازه اي به دست می آورید. و البته از بي تحركي نیز فرار ميكنيد. پياده روي یكي از ارزانترين و آسانترين رو ش هاي كاهش وزن است. افراد ميتوانند به جاي رعايت رژيم هاي غذايي دشوار و رفتن به باشگاه هاي مجهز، به طور روزانه و دست كم در پنج روز هفته پياد روي كنند.سبزيها و انواع ادويه را جانشین نمك كنيد. متخصصان تغذيه توصيه ميكنند، نمك را كناربگذارید و به جاي آن از مواد سالمي مانند انواع سبزیهای تازه يا خشك در غذا استفاده كنيد اما نه به اين منظور كه مزه غذا را تحت الشعاع خود قرار دهد.از گياهان تازه، كاري و مواردي از اين دست استفاد كنيد. براي ورزيده كردن و متناسب شدن عضلات شكمي، از خوردن غذاهاي سرخ كردني، چرب و سرشار از كالري پرهيز كنيد. مصرف غذاهايي مثل ماهي، توفو يا گوشت بوقلمون، انرژي زيادي به شما ميدهند و در ضمن هنگام هضم، كالري زيادي ميسوزانند. تك چربي هاي اشباع نشده نيز موادي هستند كه باعث كاهش چربي هاي شكمي ميشوند. انواع بادام منبعي غني از اين نوع چربي ها به شمار میرود و سرشار از فيبر و پروتئين است. هرگز هيچ يك از وعده هاي غذاي يتان به ويژه صبحانه را حذف نكنيد. خوردن صبحانه سالم ميتواند باعث بالا رفتن فعاليت متابوليسم بدنتان شود، فشار خونتان را تنظيم و تا وقت ناهار انرژي شما را تأمين كند. جو دوسر سرشار از فيبر است و غله ای بسیار مناسب به شمار میرود؛ چرا كه حالت اشباع کنندگی دارد و به شما كمك ميكند ديرتر گرسنه شويد.

Relationship Obesity to Disease

Should know that weight loss benefits far beyond that of having a beautiful body. In addition to weight loss that increases a person's confidence,  Prevent  the incidence of heart attacks, diabetes, obesity and cancer

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.